Kalendarz

Pliki do pobrania

PLAN DNIA

RAMOWY ROZKŁAD DNIA / 3,4,5,6 LATKI / 7.30- 12.30 REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ

6.30–8.00

  • Schodzenie się dzieci
  • Zajęcia opiekuńcze
  • Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci
  • Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym, zabawy integrujące grupę
  • 8.00–8.30

  • Poranne ćwiczenia gimnastyczne (15 minut)
  • Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe
  • Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience
  • 8.30–9.00

  • Śniadanie
  • Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie
  • 9.00–9.15

  • Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience
  • Nauka: mycia rąk, sposobu korzystania z toalety, mycia zębów – doskonalenie czynności
  • 9.15–10.15

  • Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w o podstawę programową
  • Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć
  • 10.15–10.45

  • Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela
  • 10.45–11.15

  • Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapiania guzików, suwaków – doskonalenie czynności)
  • Zabawy swobodne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery – poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola
  • 11.15–11.30

  • Przygotowanie do obiadu
  • Czynności higieniczne i samoobsługowe
  • Praca dyżurnych, np. nauka nakrywania stołów do obiadu
  • 11.30–12.00

  • Obiad
  • Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką)
  • Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie
  • 12.00–12.30

  • Zabiegi higieniczne, przygotowanie do relaksu
  • 12.30–13.00

  • Odpoczynek poobiedni, relaks, słuchanie bajek, muzykii, zabawy przy stolikach
  • 13.00-14.30

  • Zabawy dowolne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci
  • Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym, zabawy integrujące grupę
  • 14.30–15.00

  • Czynności przygotowawcze do podwieczorku
  • Podwieczorek
  • 15:00–16:00

  •  Zabawy według zainteresowań lub praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym
  • 15.30–17.00

  • Zabawy inspirowane przez dzieci, porządkowanie sali, rozchodzenie się dzieci